Hittade mina sparade tidningsurklipp....

I sovrummet hade jag en jättestor vargskinnspäls som extra täcke....ja, det var kallt. Det första jag gjorde på mornarna var att tända upp i spisen och gå ut på snabbpromenad med vovven så att jag och köket skulle få upp värmen.
Det fanns element men vedspisen var den billigaste värmekällan. Min Miroku var ett vapen som jag hade utbytbara pipor till. Sköt mycket skeet då och hade 24 som bäst på skeetbanan i Fors. Många jaktstigar (tävlingar i skogsterräng med olika mål. Ställde aldrig upp i "damklassen, i skytte har vi verkligen samma förutsättningar.). Nån hare, fågel och räv blev det ju också.
 Här är en av de många tidningar som kom och hälsade på i min enkla boning under ett par år. Kolla priset!
Även Land, Saxons, Hennes, Allers, Svensk Jakt, Jaktjournalen, Jaktmarker/Fiskevatten, Året Runt m.fl ville höra om " hon som bodde ensam i skogen och levde på jakt".( Vilket var något överdrivet)
 
En del reportrar gjorde mig mållös, de hade ingen aning om att man kunde leva som jag gjorde....Att jag jagade var då lite ovanligt så det var ju intressant förstås att höra hur det gick att vara med i ett jaktlag med 18 gubbar/killar.
 
Det var en härlig tid när jag bodde i det gamla huset  på hembyn (bor på hembyn nu också)  Jag ville verkligen  känna hur det kändes att ha leva sparsamt, (tvunget iom att det var svårt att få jobb, hade sjukvikariejobb som lärare, men det var ju en osäker inkomst ) bo i ett dåligt isolerat hus, utan vatten, avlopp och dåligt med värme .
 
Hämtade vatten hos grannen och ved fick jag av mina föräldrar. Utedass funkade också med frigolit på sitsen.
Duschade i sporthallen där jag tränade. Tvättade hos mina föräldrar.
 
Har fått en del insikt om hur man klarade sig förr och inser hur otroligt bra vi har det nu.
Jag klagar t.ex aldrig på mitt boende och uppskattar badrummet och min vattenkran i köket. Faktiskt.
Jag lärde mig en hel del av de där åren.
 
 
1 cicki:

skriven

har det där klippet med dig o bössan i min tidn.urklippbok!! :)

Svar: Va kul Cicki!
ewahjonet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: