Påfyllning...



Timjan blev det mycket av i år, även mynta. Basilika och persilja är nedfruset i små platta plastpåsar.
Här på spiskåpekanten finns allt från torkade groblad och islandslav till vild kummin, ringblomsblad och torkade tomater.
Hamstern finns i oss alla tror jag och visst är jag tacksam över att ha en massa örter m.m intill husknuten
(och i växthuset ). 
Obesprutade och fria från avgaser.

Målat om det gamla bordet..



...vilket nog skulle få en antikhandlare vansinnig. 
 Jag har suttit tillräckligt länge och tyckt att det är för mörkt, men inte gjort nåt pga den fantastiska ådringsmålningen på skivan...och man gööör bara inte om ett sånt gammalt bord.
Asch!
Men idag är det klart att användas och hela köket lyser!

Förberedelser..


Äntligen !
Nu har de fyra veckorna, före träningsveckan i Rättvik, startat.
Nu gäller ett schema (med mat och träning) som innehåller både styrketräning för hela kroppen,
 uppdelat på 3pass/veckan, plus stabilitetsträning och cykling/simning/jogging.
Kajsa och jag tränar ju även styrka/kondition 2ggr/v så cyklingen lämnar vi
och simningen gör vi nog bara en, kanske 2 gånger.

Jag tränar lite styrketräning med basketungdomar 1 tim. 1g/v så jag fyller nog trän.kvoten med marginal.
Viktigt  att se till att få vilodagar för att inte bli "avtränad",
 vilket betyder att man inte låter kroppen få vilotid att bygga upp de muskler man tränat.

Igår tränade jag ett hårt styrkepass för överkroppen 1tim. samt stabilitet med basketungdomarna 2x25min,
 så jag hoppade över kvällens styrke-kondition-dansinspirerade pass. Vill inte bli "avtränad"..!!