Belöningen!



Lite mattips utan pekpinnar. Många har svårt att veta vad och när vi ska äta.. 

Efter en spring/jogg/promenad eller annan träning gäller det att inom en halvtimme (helst)
fylla på med nåt som kroppen behöver.
Vatten fyller man på direkt.
Sen är det dags för:
Främst protein: fil, mjölk, ägg, kött eller fisk t.ex
Övrigt: rotfrukter, grovt bröd, frön, grönsaker, mandlar, honung,kanel, musli t.ex

3 mål mat och två-tre mellanmål/dag.
Mellanmål: banan,äpple, morotsstavar (gör ett gäng i en burk, krama citronsaft över och lock på)

Minst var tredje timme ska något ner i magen för att blodsockernivån ska hållas på en bra nivå.
 Annars stannar stör man ämnesomsättningen och man vill ha nåt sött (då nivån sjunker).
Då räknas inte godis,bullar, chips o.dyl inte in i mellanmålen...

Kaffe utan socker/mjölk går bra.

OCH- nån dag i veckan unnar vi oss nåt smaskigt.
För er som läser min blogg/fb så gäller Häagen Dazs glass. Den är dyr men om man byter bort läsk, kakor och godis så blir det inte farligt alls.
Räkna ihop hur mkt du brukar köpa/vecka..

Hej!

Triceps..



Håll överarmen stilla.
Pressa underarmen bakåt och håll emot på nervägen,
vänd när underarmen pekar rakt ner.