Slemsäcksinflammation eller bakercysta....äckliga ord!

Men hursomhelst så är det detta jag har problem med i ena knäet.
En liten "plopp" trycks fram ,
det svullnar och blir stelt och det är svårt (och fel såklart just nu) att böja djupare än 90grader.
Men det är inte farligt. Jag har haft det några ggr och med vila  och
knästöd funkar det med pw. Dämpade skor ska man ha.
 
Lätt att säja till andra att ta det lugnt när nåt i kroppen måste läka....men jag har svårare att göra det själv.
Provade med en Iprenkur (3-4dgr) när vi var på semester vilket gjorde att det blev bättre,
men jag gillar ju inte tabletter så nu när det blev sämre har jag fått en laserbehandling och får se om det hjälper.
 
Nu har jag BESTÄMT att inte störa den behandlingen : inte jogga, springa, hoppa, knäböja
utan bara träna resten av kroppen.
Så herrarna får kämpa själva på de flesta 4x10 stationerna imorron.
Jag tar bara mage/rygg och bröststationerna.
Ha det gott alla!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: