Sensommaroutfit...



..får bli dagens bild.

Måste väl kommentera gårdagens Robinson lite också,
samt de hiskeliga reportagen i Aftonbladet och Expressen.

Som vanligt så är det mesta av programmet...prat. Och dramatik.
Och varför visar man 2min skitande i vattnet när det ryms så mycket annat på 2 min.?

Inget av allt det roliga vi i "tjejlaget" gjorde, kommer med:
Vi hade tävlingar i kulstötning och Boule- med kokosnötter.  Jag vann föresten..
Vi tränade så att alla skulle kunna göra eld, hade yogaövningar, letade maaaat, hjälptes åt att bygga nytt läger på evakueringsstranden, letade sniglar som vi kokade och åt, och vi SKRATTADE!!
Alla gjorde inte allting men man kan t.ex inte bygga 8 personer samtidigt..

Jag måste ha varit helt koko (-snötig) som inte upplevde  KUPPEN MOT TIENNE/  VUXENMOBBINGEN AV TIENNE/
SVEKET MOT TIENNE  osv. angående Expressens : "...grundlurades av lagkamraterna"-utröstningen.

Jag tycker tidningarna underskattar sina läsare (även om en del deltagare bidrar med lite oövertänkta uttalanden att spinna vidare på).
Tänkande människor förstår att, så länge man tävlar i ett lag så väljer man bort den som är fysiskt svagast
för att kunna vinna tävlingar där förlorarna hamnar i ö-rådet.

Nu är ju Tienne ute så jag kan berätta att hon har flera sidor den damen. Jag gillade när hon berättade att hon älskar att vara hos sin morfar som bor på landet och där hon bl.a lärt sig tycka om messmör och pölsa! 
Jag hoppas hon tar fram även den sidan nån gång i tidningsreportagen. 

Tidningarna måste väl ha fler tänkande läsare än icketänkande....eller? 
1 Lotta från Småland:

skriven

Dessvärre så säljer skit mer än intressanta människor. Både på tv och i tidningar...



Jag hoppas och tror att de som läser kvällstidningarna vet om att det är vinklat för att ge saftiga rubriker. Jag känner inte dig personligen men jag kan inte tänka mig att du vuxenmobbar.

Nä, jag håller på dig Ewa!

2 Suzanne:

skriven

Jag personligen skulle ju tycka att det var mycket roligare att se er tjejer göra allt det där roliga.Skulle gilla att se dig leka med kokosnötterna :-)

3 Mia:

skriven

Ja det var det jag misstänkte! Att ni hade roligt alltså!

Jag är besviken på TV4 som vinklar det mesta till att tjejer har så svårt att samarbeta, tar fram alla händelser, miner, uttalande som tyder på att så är fallet.

Vi kvinnor är bra på samarbete och delaktighet, vi gör på olika sätt och kommer oftast fram till bra lösningar. Jag har arbetat större delen av mitt liv på kvinnodominerade arbetsplatser och alltid haft jävligt roligt!!!

Vid öråden får killarna oftast svara på fler frågor och det stör mig också! Fifty-fifty vetja!

Och ni mogna modiga kvinnor över femtio varför får ni inte mer tv-tid...

Heja Ewa jag röstar på dig!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: