Den mest speciella doften...



...är väl ändå den första lilla sniffen på liljekonvaljer tycker jag.
Det doftar  examen, fröken Ingrid Sundberg, fröken Birgitta Frid och sommarlov.
 Lena, jag, Häggen och Göran hade underbara sommarlovsveckor tillsammans. Alla dagar bjöd på nya äventyr.

På bilden finns, tillsammans med de första konvaljerna, mammas minnestittskåp, skorpiontavla från jaktresa till Tunisien, en afrikansk snidad träsak som jag fått av en elev samt mina armband.
Det är vad som finns precis ovanför datorn på skrivbordet, vilket jag nu sitter vid.
1 Lotta från Småland:

skriven

Skolavslutning med blommor, sång och finkläder... Kommer du ihåg parfymen som luktade liljekonvalj? Var och varannan tös hade den när jag var liten.

2 Susanne:

skriven

Liljekonvalj är min absoluta favoritdoft!

3 alias Kvasthilda:

skriven

Snödberget ligger strax nordväst om Pålgård, denna pärla i Jämtland. ;)



http://www.geonames.org/2676375/snoedberget.html



4 alias Kvasthilda:

skriven

Glömde svara på den andra frågan.



Vi är några som kör själva på Ammerågården på tisdagar eller onsdagar.

5 Kajsa:

skriven

Nej, inte än iaf. Men vi vill ha något liknande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: