Terry Evans...



...var på besök i Hammarstrand i förrgår. Han har bott i Strömsnäs för ett antal år sen.  Jag var nyfiken på hans mediala kunskaper redan då men det blev aldrig av att söka upp honom.
Nu syns han överallt och är välkänd bl.a genom "Det okända". Ett program jag inte är impad av när man vet hur en inspelning går till...och den pålagda musiken tar udden av det seriösa som programmet försöker förmedla.

Men säja vad man vill om hans mediala förmåga, gåva eller vad man vill kalla det som inte går att bevisa, men som är så spännande att fundera kring, så blev jag imponerad...
Antingen så har han betalat ett antal människor till att spela med, eller så är det bara så att han kan känna av och ta in bilder som han sedan förmedlar till de människor som signalerna vänder sig till. 

Vem kan säja att det är bluff? Borde  inte nån av de mängder av ev. betalda medarbetarna frestats att avslöja honom? Tänk vilket scoop- värt en rackarns massa pengar..??

Nu tycker jag inte att en så stor samling människor i en "storseans" känns bra- det var för showaktigt för min smak. Men att han har en förmåga, (som förmodligen vi alla har men ej  utvecklat på samma sätt som han har),
det tror jag på.
Jag föredrar en liten grupp. Och det behövs varken rökelse eller annat tjafs för att det ska fungera.

Sen om det måste bevisas att sådana gåvor finns, för att tro på dem- det är oviktigt för mig.
Lika oviktigt som att försöka få bevis för  varför allt är möjligt i våra drömmar....

1 Syster:

skriven

Jag tror att det finns något, men är rädd att veta för mycket...

Jag vill ju ha full kontroll.

Samtidigt tycker jag att det är helt naturligt att allt inte går att förklara.

2 Lotta från Småland:

skriven

Var på "änglakväll" igår. Jättespännande och intressant. Bl.a. fick jag bekräftat en del som jag själv "sett" och anat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: