Fint besök!



Ibland kommer en liten, nja det var väl lite fel ord, snarare stor och kraftig, varelse
in i när dörren står öppen.
Han vässar klorna på hallmattan, sträcker på sig och spankulerar omkring en stund.
Sen kommer han och ska gosa, jag ska krafsa hårt uppe på huvet och på sidorna, han buffar om man gör fel..

Jag brukar ta med en skvätt mjölk eller nåt annat ätbart och locka med honom ut när det är färdiggosat.
Igår tyckte han inte att det var dags att gå ut, så jag lät dörren vara lite öppen och jag satte mej och jobbade.
Tittade efter en stund om han gått, men hittade honom mysande i sovrummet, han bara kisade mot mig,
la sig tillrätta och somnade på 2 sekunder. Vad gör man??

Efter en timme hade han sovit färdigt och gick raka spåret till dörren.
Han är utekatt men är uppfödd med människor. Han får säkert komma in lite här och där på byn.
Att han får tillräckligt med mat är det inga tvivel om och pälsen är TJOCK!

Härliga, självsäkra katter gillar jag skarpt!
1 Lotta från Småland:

skriven

En katt som ser till att få lite gott att äta lite här och var!

2 Syster:

skriven

Han är jättefin! Våran gris är mest inne...

3 Jannike:

skriven

MYSIGT!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: