MAGTRÄNING



Ojdå, har inte fyllt på här på några dagar...
Bilden föreställer inte mig men väl en av de magövningar jag brukar göra.
Men jag håller rygg/rumpa absolut tryckta mot "ryggstödet" vilket inte denna dam gör.
Om det är bättre eller sämre än den hon gör kan jag inte säja.

Jag drar  upp knäna mot bröstet- sträcker benen rakt framåt- håller ngn sekund och fäller sakta ner dem.
1.Upprepar 3x12
2.Sittande sidvridningar med 9kg hantel och benen i luften 1x30 vridn./sida
3. övn. 1  1x15
4. Situps (från liggande med böjda knän till upprätt) med 5kg hantel vid halsgropen 2x20
5. övn.2  1x 40 vridn./sida 
6. övn.1  1x20
Magen tål att tränas hur mycket som helst känns det som.
Hängande eller stående övningar tar på många av magmusklerna.

Idag vila. Det blev 5 pass mellan må-torsd. så jag äter glass ikväll istället!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: