Förberedelser..


Äntligen !
Nu har de fyra veckorna, före träningsveckan i Rättvik, startat.
Nu gäller ett schema (med mat och träning) som innehåller både styrketräning för hela kroppen,
 uppdelat på 3pass/veckan, plus stabilitetsträning och cykling/simning/jogging.
Kajsa och jag tränar ju även styrka/kondition 2ggr/v så cyklingen lämnar vi
och simningen gör vi nog bara en, kanske 2 gånger.

Jag tränar lite styrketräning med basketungdomar 1 tim. 1g/v så jag fyller nog trän.kvoten med marginal.
Viktigt  att se till att få vilodagar för att inte bli "avtränad",
 vilket betyder att man inte låter kroppen få vilotid att bygga upp de muskler man tränat.

Igår tränade jag ett hårt styrkepass för överkroppen 1tim. samt stabilitet med basketungdomarna 2x25min,
 så jag hoppade över kvällens styrke-kondition-dansinspirerade pass. Vill inte bli "avtränad"..!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: