Måste bara...



...lägga in en bild på solgult som påminnelse att det kommer att bli vår och sommar igen.
Jag är ingen jul-människa men jag tycker det är fint med alla ljus, helst de inomhus.
Och pappersjulstjärnan vill jag inte vara utan. Och jag gillar julsångerna.
Och lucia på tv vill jag se- bara det inte sänds från nån  förskola där småungar falsksjunger
och stoppar ljus i munnen..

Jag avundas faktiskt min systerdotter kajsalinnea.blogg.se,
som kan börja njuta av julen redan nu- och hon blir inte less heller!

Jag vill inte se en enda full tomte,
inte se en massa hysteriska människor som försöker döva sina dåliga samveten genom att överköpa presenter,
inte se alla överfulla systempåsar, inte se alla överfulla matvagnar som dignar av överflödsmat,
inte se all jul- reklaaaam....

......men jag vill nog ha nåt paket iaf..


1 Kajsa:

skriven

Det är ju flera saker du gillar med julen:).

2 Daniel:

skriven

Ett litet paket skadar nog inte iaf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: