Hoppsan va tiden går...

Nu är det bara 4dagar kvar...det känns som om vi kom för en vecka sen.
Men här klagas inte! Ja, det ska vara en sak då- att granntanten hostar tills hon "tjöjs" o måste "kråsa" och spotta...ofta och länge ha,ha.
Detta fenomen har medfört att vi funderat på att hitta nytt boende till nästa gång (förutsatt att vi är friska och att världen håller sig i styr).

Våra räddare i nöden ryckte ut igen och tipsade om huset närmast deras.
Fick tel.nr och ringde igår till ägarna i England.
 Fick låna telefon  samt blev bjudna på hembakade kakor och kaffe medan vi väntade på svar.
Jodå, vi fick tel. till mannen som ser till huset och idag kom han och visade runt.

Snyggt och rent och mögelfritt såvitt jag kunde avgöra med min supersnok. Fin och stor balkong.
Och det bästa av allt- det är bara en vägg som delas med en granne och det är våra räddares husvägg.
Ingen av dom "kråsar" -det har dom lovat!

Kommer att hyra detta lilla hus om de hyr ut kortare period än halvårsvis...
Och nästa höst kommer vi att åka en vecka tidigare- missade ju att höstlovet började precis när vi flög ner och icke en resa till med skrikande ungar och slöa föräldrar!!!

Jo, jag har gjort en häftig bergsvandring för några dar sen. R hade (lyckligtvis tyckte han) stukat en tå så han stannade hemma. Jag packade ryggan med kniv, ficklampa, vatten, banan och bröd samt en plastsäck (som lättviktsregnkappa). Först 2 tim uppför på grus"väg", sen 1,5 tim brant stig upp mot toppen
 som ligger på 1.500m. hade nog nån timmes klättring kvar när jag måste vända...bananskalet som jag slängde
blåste nämligen tillbaka mot mig. För osäkert att knara iväg ensam alltså då det såklart blåste än värre på toppen.
Nästa gång så..
Tog 1,5 tim att komma ner till byn igen. 5 timmars rask promenad var det, både på  upp och nervägen-
 jag har faktiskt rätt fin kondis nu...

Undrar varför man inte säjer "rask promenad" ist för "power walk"....
1 Lotta:

skriven

Förutom den hostande grannen låter det toppen!



Angående rask promenad/powerwalk frågade jag en jobbarkompis om det häromveckan. Men numera heter det ju coach och coacha och en keeper vaktar buren i hockey...

2 Anonym:

skriven

Välkomna hem till den härliga vintern!

Det låter mera som ni är på träningsläger än semester...

Maken låter som er granne sen två veckor tillbaka...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: