Mammas amaryllis...



...som hon fick i julas, blommade fortfarande idag, på hennes begravning. 
Hon var så glad över att den haft så många blommor och att en ny knopp kom upp
efter att den första blommat ut. 
Jag hämtade den vackra blomstjälken från hennes köksbord och la den på kistan innan vi sänkte ner den.
Jag tycker inte om ljudet när man släpper ner blommor på kistan nere i graven..
Ha det så fint nu lillmamma!
1 Ylva:

skriven

Beklagar sorgen, tänker på er. Hoppas ni fick en fin stund tillsammans idag.

2 Lotta från Småland:

skriven

Vad fint! En köpt amaryllis hade inte varit lika bra.

3 Kajsa:

skriven

Det var bra att hon fick med sig den.

4 Kajsa:

skriven

Nej men det var ingen fara. Vi bara låg och degade. Hoppas väskan funkar bra!

5 Ellis:

skriven

Man blir ju alltid glad när de blommar ut igen, betyder att man lyckats ta han dom ett växt-liv. Unikt tycker jag. (jobbar som florist... så jag är nog blomskadad..) men vad fint att du satte den på kistan :)

6 Syster:

skriven

Det var 11 plus 3 blommor. Allt var fint.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: