Nähä...

...det blev inget att skriva om ikväll. Jo, det finns såklart hur mycket som helst att fundera och fantisera
omkring men just nu är det mest tomt i mitt huvud. Men.....Jo,
det finns föresten massor med tomma huvuden ute i världen...annars skulle den inte se ut som den gör idag.

Såg häromdagen att Greenpeace "gillrat" en  daror så att de kunde spåra den till ett skrothav i något av Afrikas fattiga länder. Dit skickas  tusentals ton "trasiga" elektroniska prylar, varav en del helt fungerande.
Man bränner skiten helt öppet och människorna letar metaller som de ev. kan sälja.
Röken av den brinnande plasten är såklart mycket giftig.  Den hanteringen vill ju inte våra kommuner ta hand om.
Vi vill ju helst att "Nån Annan" ska ta hand om kärnavfall också..

"Nä skicka skiten till dom som vi ändå inte har nån nytta av, deras tillgångar har vi rika  redan tagit hand om en gång i tiden och de har inget att sätta emot, vi kan lova lite bidrag till munskydd..."
 Eller hur tänker våra länders politiker eller företagen som skeppar iväg skiten?????
 
Människosynen genomsyrar alla beslut som tas av oss.
Ooops, det blev några rader ialla fall till slut...
1 Anonym:

skriven

Återkommer med ett svar:)

2 Kajsa:

skriven

Föregående inlägg vad från mig också! Jag fick också till 24!

3 beritdolores:

skriven

Hej !

Ja det är sant det du skriver...Stod på bron och pratade med min granne igår eftermiddag och vi kom in på all världens elände...och vi kom på att ibland så "stänger" man helt enkelt av, annars så tror jag man skulle bli så sjuk av all världens olyckor att man inte skulle orka leva...

Ja, förvånad och fundersam blir man över mycket, riktigt ledsen.. Och som du skriver - det finns många tomma huvuden i världen..

Kram från Berit


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: