Ordens innebörd tolkar vi inte alltid...

....på samma sätt bl.a beroende på var vi bor, vilken miljö man är uppväxt  i och vilka intressen man har.
Kolla här ska Ni se några exempel  av denna min hypotes.

Människa som sällan gått på annat underlag än asfalt.  (A)  Jag känner henne, en kändis- kvinna i sina bästa år.
Människa  som oftast går på grus, gräs och mossa.       (B)  Jag känner henne också, det är jag.


      "Det är rätt långt att gå dit"                 (A)  Jaaa, guu va jobbigt, säkert flera kvarter. 
                                                                     (B)  Näädå, det är väl bara 5 km  ungefär.

"Det är jättelångt att gå dit"                     (A)  Då går jag inte.. TAXI!!!!
                                                                     (B)  Tja, det tar väl ett par- tre timmar men det är ju fint väder.
                                                                 

"Jag såg  Guckuskor igår!"                     (B)  Men vilken tur du har,var växte dom?
                                                                     (A)  Jag har tre par!

"Ska vi grilla?"                                           (A)   Visst, det vore skitkul men jag har ingen gasolgrill eller marinerat kött hemma..!
                                                                              Vi går ner på min favvokrog istället- dom har bara såå god sushi!!
                                                                      (B)  Visst, jag har tänt upp med tjärved. Fin glöd nu och grillpinnarna är snickrade. . Hämtar
                                                                              du korven? 

 "Är Du färdig snart?"                               (A)   Alldeles strax, ska  bara plocka brynen och duscha och fixa naglarna.
                                                                     (B)  Klar nu.

 Men jag talar inte om vem hon är, ha,ha!




                                      



                                      
1 Kajsa:

skriven

Hehe, jag kände igen det där med guckuskorna!:).

2 ewa:

skriven

Ha, ha ja, det har jag ju talat om för dig ja.

3 Jannike:

skriven

Ha ha - den var bra!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: