Forts. dagbok 80-tal.

En tisdag i februari..
Upp före 6. Har hunnit med en del idag. Börja med att putsa fönster i köket och torka elementen (garanterat "designade" av en karl eftersom det är fan omöjligt att komma emellan utan att använda träpinne med trasa på...)
Torka lister och annat som inte setts över i vinter.
Fortsatte i hallen med dammsugn. och tork av golv, ramar, speglar o prydnadsgrejor.
Sen badrummet på övre vån. Avlopps-saken i duschen är alltid lika kul...glä!
Tog samtidigt vard.rummet och torkade på alla konstiga ställen.
Plocka bort gamla fula blommor i fönstret, ordna till böcker och tidningar.
I sovrummet torkade jag ovanpå garderoberna..fy då va damm.
Plockade in tvätt och  tvättade en del yllesaker för hand.
 Just ja, det blev frukost sent på dan pga allt stök.
Diskat, matat hundar, stickat på sockarna,lagat en skinnjacka men sen har jag inte gjort så mycket mer än att duscha.

Jo, jag tycker fortfarande att det är roligt att städa, har haft det som extrajobb i många år. Både privatstädn.,
byggstädn.och flyttstädning. Och jag blir aldrig uttråkad heller av det.

Man kan säkert analysera detta städnindsfenomen.. Den vanligaste  analysen är att man städar på ytan  d.v.s stoppar undan skräp i lådor och garderober som är fulla av oordning och det ska vara synonymt med sitt eget mående.
Men jag har alltid haft ordning där också, så jag vet inte riktigt vad man ska säja. Om man nu måste analysera allt..
En sak vet jag iaf och det är att jag ända sen jag var liten, varit känslig för damm, så det är kanske kroppen som hjälper mig att inte få allergi eller nåt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: